Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přínos Tréninku jazykových schopností dle Elkonina pro jazykové schopnosti dětí
Šišková, Dorota ; Nováková Schöffelová, Miroslava (vedoucí práce) ; Málková, Gabriela (oponent)
Fonematické povědomí je považováno za jeden z důležitých prediktorů budoucí úspěšnosti čtení a psaní, kterým se budeme v diplomové práci zabývat. V teoretické části vymezujeme základní pojmy, věnujeme se predikorům čtení a psaní a fonologickému deficitu ve vývoji dítěte. Výzkumná část je pojata jako kvaziexperiment, ve kterém sledujeme dopad Tréninku jazykových schopností podle D. B. Elkonina na jazykové schopnosti dětí předškolního věku. Naším cílem diplomové práce je zhodnotit účinek české adaptace intervenčního programu u dětí a zachytit změny v důsledku implementace tohoto intervenčního programu. Výzkumný vzorek tvoří experimentální skupina a skupina kontrolní. Před a po absolvování intervence byla u dětí testována a měřena úroveň fonematického povědomí (konkrétně test izolace první, poslední hlásky, syntézy hlásky). Děti z experimentální skupiny byly meřeny i testem na opakování vět. Výsledky výzkumného šetření prokázaly pozitivní vliv předmětné intervence v oblasti jazykového vývoje dětí. Děti, které byly před tréninkem v oblasti svého jazykového vývoje slabé, po tréninku vykazovaly signifikantně lepší výsledky v testu opakování vět, své deficity fonematického povědomí po tréninku vyrovnaly a výkony se vyrovnaly normě. V úlohách hodnocích izolaci poslední hlásky a syntézy hlásky vykazovaly...
Využití Elkoninovy metody u žáků se sluchovým potižením
Krásová, Lenka ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce je z oblasti speciální pedagogiky. Tématem práce je rozvoj fonematického uvědomování u dětí se sluchovým postižením metodou Tréninku jazykových schopností podle D. B. Elkonina. Cílem práce je prostřednictvím několika kazuistik představit využití metody, prezentovat způsob práce v průběhu tréninku, uzpůsobení metodiky a odlišnosti v její aplikaci u dětí se sluchovým postižením. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je věnována teoretickým východiskům v oblasti vývoje řeči a jazykových schopností dítěte. Obsahem druhé kapitoly je problematika sluchu a sluchového postižení. Část kapitoly se zabývá vlivem sluchového postižení na rozvoj řeči a komunikačních schopností. Třetí kapitola shrnuje poznatky o fonematickém uvědomování. Zahrnuje vymezení souvisejících pojmů a popisuje význam fonematického uvědomování. Součástí kapitoly je představení metody tréninku jazykových schopností dle D. B. Elkonina. Čtvrtá kapitola představuje prostřednictvím pěti kazuistik průběh tréninku rozvoje fonematického uvědomování danou metodou u dětí se sluchovým postižením. Cílem kapitoly je prezentovat způsob práce s metodikou a odlišnosti v její aplikaci při rozvoji fonematického uvědomování u dětí se sluchovým postižením. KLÍČOVÁ SLOVA D. B. Elkonin, fonematické uvědomování, trénink jazykových...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.